Październik - Niepubliczne Przedszkole "SMYK" w Inowrocławiu

Idź do spisu treści

Menu główne:

Grupy > Biedronki > Archiwum > 2013/2014 > Jak spędzalismy czas

         W październiku w naszym przedszkolu urządziliśmy „laboratorium badawcze” i eksperymentalne. Dzieci badały i określały właściwości wody: wrażenia dotykowe, smak, zapach, barwę, kształt a także odgłosy wody. Podczas spacerów obserwowaliśmy zmiany dotyczące pogody, zwracając szczególną uwagę na zjawisko powstawania chmur i deszczu. W naszym „laboratorium badawczym” poznawaliśmy i wyjaśnialiśmy zjawisko parowania i skraplania wody. Na podstawie opowiadań i filmów edukacyjnych rozmawialiśmy o znaczeniu wody, jej czystości, zdatności do picia. W warunkach przedszkolnych próbowaliśmy zbadać czystość wody i oczyścić zabrudzoną wodę za pomocą filtrów z gazy i waty, obserwując przez lupę zanieczyszczenia powstałe na filtrach.

       Zarówno podczas spędzania czasu na świeżym powietrzu, jak też podczas zajęć dydaktycznych w sali przedszkolnej badaliśmy i obserwowaliśmy zjawisko naszego cienia. Do nauki i zabawy z cieniem wykorzystywaliśmy również liczne wiersze i  opowiadania, które pomogły nam w zrozumieniu tego niezwykle ciekawego zjawiska.

 

Zabawy i doświadczenia z powietrzem dostarczyły nam dużo wrażeń i wiadomości na temat jego właściwości: ciężaru, sprężystości, siły, a także przenoszenia dźwięków i zapachów. Organizowaliśmy liczne zabawy badawcze z powietrzem, podczas których między innymi sprawdzaliśmy gdzie ono się znajduje, bawiąc się nadmuchanymi zabawkami szukaliśmy dowodów na jego istnienie, poruszając wstążeczkami obserwowaliśmy ruch powietrza, skacząc po nadmuchanym materacu badaliśmy jego sprężystość, rozmawiając przez „głuchy telefon” doświadczaliśmy zjawisko przenoszenia dźwięków. Podczas pobytu na świeżym powietrzu organizowaliśmy zabawy z wiatrem, obserwowaliśmy kołyszące się na gałęziach liście, a także trzymane w ręku chusteczki i zrobione z papieru wiatraczki.

W październiku obchodziliśmy „Święto Drzewa”, które rozpoczęliśmy spacerem w okolicy przedszkola w poszukiwaniu drzew. Dzieci były bardzo zainteresowane życiem drzew, zastanawiały się jak rosną i co je chroni, więc z pełnym zaangażowaniem i z lupą w ręku obserwowały drzewa, badały strukturę kory, a także określały wiek drzewa poprzez przeliczanie słoi na pniu. Po powrocie ze spaceru przedszkolaki słuchały opowiadań dotyczących nazw, wyglądu i metryki drzewa, oglądały ilustracje drzew, wykonywały drzewa na zajęciach artystycznych, a podczas relaksacji same postanowiły ułożyć się w kształt drzewa. „Święto drzewa” było świetną okazją do uwrażliwienia dzieci na elementy przyrody i wdrożenie do jej szanowania już od najmłodszych lat. Dzieci obiecały, że będą dbać o drzewa i nie będą ich niszczyć.

Przedszkolaki postanowiły obserwować i badać nie tylko drzewa i rośliny napotkane na spacerach, ale obserwowały, eksperymentowały i odkrywały również przyrodę w warunkach przedszkolnych. Dzieci zgromadziły w kąciku przyrody zielone rośliny doniczkowe, które zgromadziły w kąciku przyrody. Dzieci obserwowały, określały warunki niezbędne do rozwoju roślin.

 
 
Liczniki agnat.pl
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego