„Wiewiórki” podczas pracy z książką i na zajęciach plastycznych
Akcja "Góra Grosza"
Wykonaliśmy pyszną sałatkę owocową. Każde z nas przyniosło swój ulubiony owoc, dzięki temu sałatka była wyśmienita!
Jak sama nazwa naszej grupy wskazuje jesteśmy bardzo
pracowici. Oprócz zabawy lubimy pracować z kartą pracy. W książkach wykonujemy
różne zadania: dorysowujemy , doklejamy brakujące elementy, kolorujemy jak
również uczymy się szlaczków, literek i cyferek.
Na zajęciach plastyczno –technicznych uczymy się różnych
technik plastycznych tj. malowanie, wydzieranie, woskowanie, wyklejanie,
lepienie z plasteliny, masy solnej, ciasto liny, rysujemy, szkicujemy
węglem, stemplujemy. Nasze pracy
pokazujemy w galerii przedszkolnej.
Bierzemy udział w akcji „GÓRA GROSZA”, której
celem jest zebranie funduszy dla najbardziej potrzebujących Domów dla Dzieci i
Rodzinnych Domów Dziecka. Akcja przeprowadzana jest przez
zbiórkę monet groszowych (od 1 gr. do 50 gr.)
Podstawowym celem akcji jest uświadomienie dzieciom, że najmniejsze monety
zebrane w tak dużej liczbie mogą stworzyć ogromny fundusz, dzięki któremu
udzielona zostanie istotna pomoc bardzo wielu dzieciom, które znalazły się w
trudnej sytuacji życiowej.
Dzieci zaangażują swoje rodziny w zbieranie monet i
przynoszą do przedszkola skarbonki, z których aż wysypują się grosiki.
Zajęcia kulinarne
Metoda zadaniowa
Lubimy zapraszać gości do naszej sali. Ostatnio odwiedziła
nas pani Benia. Jest naszą przedszkolną kucharką. Opowiedziała nam jak powstają
różne przetwory. Dowiedzieliśmy się jak powstaje kompot śliwkowy, wiśniowy.
Poznaliśmy recepturę pysznego soku malinowego. Wiemy jak zaprawić dobre ogórki
kiszone. „ Wiewiórki” już wiedzą , że „ gdy będzie w zimie tęgi
mróz na dworze, zapachnie nam lato – gdy słoik otworzę”.
Zadanie mobilizuje
dzieci do koncentracji uwagi i wysiłku na wyraźnie temacie i skłania je do
podejmowania określonych działań. Celem metody
zadaniowej jest skoncentrowanie
wysiłku dziecka w określonym kierunku wyznaczonym przez podany temat, na wybiórczym
myśleniu, ukierunkowaniu przypomnień i wyobrażeń oraz samodzielnym poszukiwaniu
form, materiału i sposobów, które posłużą do realizacji określonego zadania .
„ Wiewiórki” tą metodą wykonały pracę
plastyczną dowolnie wybranymi
technikami plastycznymi do tematu „Bajkowy deszcz”.