Menu główne:
W roku szkolnym 2013 /2014 realizujemy dodatkowe treści programu pn.”W świecie wartości”.
Kolejny miesiąc będzie przeznaczony na realizację jednego z tematów przewodnich o wartościach.
Wrzesień- SZACUNEK (Dzień Szacunku dla Starszych)
Październik- POKÓJ/AGRESJA
Listopad- TOLERANCJA (Międzynarodowy Dzień Tolerancji)
Grudzień- WSPÓŁDZIAŁANIE
Styczeń- UCZCIWOŚĆ
Luty- MIŁOŚĆ (Dzień Zakochanych)
Marzec- SZCZĘŚCIE (Międzynarodowy Dzień Szczęścia)
Kwiecień- ZDROWIE (Światowy Dzień Zdrowia)
Maj- OJCZYZNA (1,2,3 Maja)
Czerwiec- JEDNOŚĆ (Dzień Wspólnoty)
Lipiec- ODPOWIEDZIALNOŚĆ
W lutym świętowaliśmy miłość. Dzieci śpiewały piosenki, bawiły się w grupie oraz kolorowały serce, które uznały za symbol miłości. Odbyła się pogadanka czym jest miłość i co dla Nas oznacza. Na pamiątkę, każde dziecko dostało małe, czerwone serduszko, które ma przypominać mu jak ważną rolę w naszym życiu pełni miłość.
Wychowanie w duchu wartości- szczęście
W marcu świętowaliśmy Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Z tej okazji w grupie Motylków odbyły się zajęcia mające na celu rozwinięcie inteligencji emocjonalnej. dzieci rozróżniały różne graficzne znaki emocji. Odbyła się pogadanka, na temat tego co sprawia, że czujemy się szczęśliwi. Na koniec zajęć dzieci ozdobiły krepą listki, które zostały przyklejone do Drzewka Szczęścia.
Wychowanie w duchu wartości- Uczciwość.
17 lutego dzieci z grupy Motylków zapoznały się z pojęciem uczciwości. Dzieci wysłuchały wiersza „O Grzesiu kłamczuchu i jego Cioci” oraz podpisały kontrakt Uczciwego Przedszkolaka. na jego podstawie odbyła się pogadanka o znaczeniu słowa uczciwość i o roli kłamstwa w życiu każdego z Nas. W trakcie zajęć odbyły się także warsztaty plastyczne- dzieci kolorowały Medale Uczciwego Przedszkolaka.
18 listopada br. w ramach realizacji Programu o wartościach odbył się apel pn. TOLERANCJA pod kierunkiem psycholog Marty Hejenkowskiej kształtowano u dzieci empatię, serdeczność i otwartość na potrzeby dzieci niepełnosprawnych. Zabawa integracyjna przy muzyce zainspirowała uczestników do witania się różnymi częściami ciała. Potem dzieci wysłuchały opowiadania Doroty Niewoli pt. „Chcę mieć przyjaciela” porównywały wygląd zewnętrzny osób o różnym kolorze skóry, stopniu niepełnosprawności, rozmawiały ze sobą , prezentowały swoje stanowisko, nazywały emocje, malowały wesoły portret przyjaciela ,a na zakończenie odegrały scenkę dramową.
30 października w ramach realizacji dodatkowych zadań z zakresu Programu o wartościach odbył się apel pn. „Na wiejskim podwórku”. Celem spotkania było rozwijanie umiejętności rozpoznawania różnych stanów emocjonalnych oraz wyrażania agresywnych odczuć. Zabawy terapeutyczne na opanowywanie i przezwyciężaniu złości i agresji.