Menu główne:
Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz
Cele:
jednoczesne usprawnianie czynności analizatorów słuchowego, wzrokowego i kinestetyczno- ruchowego,
kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie własnego ciała i przestrzeni.
koordynowanie czynności słuchowo- wzrokowo-ruchowych,
integrowanie i harmonizowanie wszystkich funkcji psycho- motorycznych.
Dzięki ćwiczeniom dochodzi do wykształcenia:
percepcji słuchowej, wzrokowej i motoryki,
koordynacji wzrokowo - słuchowo- ruchowej,
prawidłowej orientacji czasowo-przestrzennej
możliwości wykonywania ruchów dowolnych coraz lepiej zorganizowanych i zlokalizowanych w przestrzeni i w czasie
zdolności rozumienia i posługiwania się symbolami abstrakcyjnymi, co ma szczególne znaczenie dla dzieci rozpoczynających naukę szkolną.
Zespołowa forma prowadzenia zajęć ułatwia nawiązywanie kontaktów społecznych ,uczy współdziałania dzieci mających trudności w przystosowaniu się społecznym lub mających zaburzone emocje.