- zapalenie lampki zapachowej
- obejście z lampką kręgu dzieci- terapeuta obchodzi krąg dzieci, wymienia imię każdego z nich i zwraca uwagę na zapach lampki (wiosną- cytrynowy, latem- różany, jesienią- lawendowy, a zimą- miętowy) oraz cechy ognia- ciepły i jasny,
- śpiewanie powitalnej piosenki
- krótkie opowiadanie o każdej porze roku,
- spotkanie z żywiołem: wiosna- ziemia, lato- ogień, jesień- wiatr, zima- woda
- demonstracja sprzętu muzycznego- każda pora roku ma dopasowany instrument muzyczny (wiosna- bęben, lato- gong, jesień- dzwony rurowe, zima- dzwonki i trójkąt)
- zakładanie na głowy dzieci kolorowych chust- (wiosna- zielony, lato- czerwony, jesień- żółty, zima- biały)
- zastosowanie bodźców smakowych- (wiosna- cytryna z cukrem, lato- konfitura z wiśni, jesień- miód lub krem orzechowy, zima- miętowe pastylki),
- gaszenie lampki zapachowej- każde dziecko może mieć swoją lampkę lub świecę zapachową, którą zdmuchuje na koniec zajęć.
Poranny krąg bazuje na zasobach środowiska oraz na kontakcie z drugim człowiekiem. Właśnie ten wzajemny kontakt dziecka i terapeuty oraz dzieci ze sobą nawzajem jest głównym celem działania w tej metodzie. Inne, również ważne cele, to tworzenie atmosfery bezpieczeństwa, zaufania i zadowolenia oraz doznawanie i odczuwanie świata przyrody poprzez stymulację różnych zmysłów (wzrok, słuch, smak, dotyk i węch).
Zajęcia porannego kręgu są swego rodzaju rytuałem, który powtarza się każdego dnia, o tej samej porze i jest niezmienny.
Elementy stymulacji polisensorycznej: