Cele:
- jednoczesne usprawnianie czynności analizatorów słuchowego, wzrokowego i kinestetyczno- ruchowego,
- kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie własnego ciała i przestrzeni.
- koordynowanie czynności słuchowo- wzrokowo-ruchowych,
- integrowanie i harmonizowanie wszystkich funkcji psycho- motorycznych.
Dzięki ćwiczeniom dochodzi do wykształcenia:
- percepcji słuchowej, wzrokowej i motoryki,
- koordynacji wzrokowo – słuchowo- ruchowej,
- prawidłowej orientacji czasowo-przestrzennej
- możliwości wykonywania ruchów dowolnych coraz lepiej zorganizowanych i zlokalizowanych w przestrzeni i w czasie
- zdolności rozumienia i posługiwania się symbolami abstrakcyjnymi, co ma szczególne znaczenie dla dzieci rozpoczynających naukę szkolną.
Zespołowa forma prowadzenia zajęć ułatwia nawiązywanie kontaktów społecznych ,uczy współdziałania dzieci mających trudności w przystosowaniu się społecznym lub mających zaburzone emocje.