projekty zakończone

PRZEDSZKOLE TALENTÓW VI EDYCJA 2016

OGÓLNOPOLSKI KONKURS
PRZEDSZKOLE TALENTÓW VI EDYCJA
 18 marca nasze przedszkole przystąpiło do Ogólnopolskiego Konkursu PRZEDSZKOLE TALENTÓW VI EDYCJA. Konkurs trwa do 18 listopada.
Przedszkola, które wykonają zadania przewidziane regulaminem konkursu, otrzymują tytuły „Przedszkola talentów” i dyplomy honorowe.
Celem konkursu jest rozwijanie zainteresowań, potencjału i talentów dzieci. Nasze przedszkole jako uczestnik konkursu przyjęło na siebie następujące zadania:
  1. Przeprowadzenie dnia talentu w przedszkolu, podczas którego dzieci będą mogły zaprezentować swoje talenty, np. muzyczne, taneczne, gimnastyczne, plastyczne…
  2. Przedszkolne mistrzostwa w grach edukacyjnych”- zorganizowanie gier i zabaw kształtujących umiejętność dodawania i odejmowania u dzieci.
  3. Przeprowadzenie przedszkolnego konkursu recytatorskiego pod hasłem „Brzechwa i Tuwim dzieciom”.
  4. Zorganizowanie wycieczki po okolicy pn.: „Poznaję swoje otoczenie”, która ma na celu wyuczenie nawyku wynajdywania charakterystycznych punktów, mogących ułatwić odnalezienie się w różnych miejscach.
  5. Kształtowanie odporności emocjonalnej dziecka, ze wskazaniem sytuacji przyczynowo-skutkowej (np.: „kto pierwszy na mecie” – gra planszowa lub zajęcia ruchowe z wyścigami par; wysłuchanie słuchowiska, a następnie wskazanie kolejności zdarzeń na podstawie pytań opiekuna).
  6. Poznaję kształty i figury geometryczne” – zaktywizowanie dzieci do rysowania i wyklejania figur ze wskazaniem wielkości przedmiotu.
  7. Zainicjowanie zabawy „Mój mały sklep” mającej na celu przybliżenie wiedzy związanej z objętością i wagą danego przedmiotu/artykułu oraz ilością danych przedmiotów jednego rodzaju na półce, jak i klasyfikacją (rodzaj, barwa, wielkość, kształt, ciężar, warzywa i owoce, słodycze…).
  8. Dziecko w uporządkowanym świecie – dostrzeganie powtarzalności następujących po sobie: pór roku i dni, dat w kalendarzu….
  9. Przeprowadzenie zajęć w formie teatrzyku z wykorzystaniem zabawek przedszkolnych lub samodzielnie wykonanych pacynek nt. kontaktów z nieznajomymi. W starszej grupie można wprowadzić elementy dramy. Przedstawione sytuacje mają na celu zachowanie daleko idącej ostrożności w kontaktach z nieznajomymi, którzy proponują poczęstunek, chcą poznać nasz adres, odprowadzić, coś ciekawego pokazać, wybranie odpowiednich postaw w danej sytuacji.